یزدی ها ۴/۵ درصد، بیشتر از پارسال خون دادند

یزدی ها ۴/۵ درصد، بیشتر از پارسال خون دادند

 

 

یزد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون یزد از افزایش ۴٫۵ درصدی اهدای خون در این استان در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر نقی تقوایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت، ۲۶ هزار و ۱۳۷ نفر به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که ۲۱ هزار و ۱۵۷ نفر آنها موفق به اهدا خون شدندوی تعداد خون دهندگان مستمر در این مدت را ۶۶٫۳ درصد بیان و یادآور شد: اهداکننده مستمر به کسی اطلاق می‌شود که سالی حداقل ۲ بار خون اهدا کرده باشدمدیرکل انتقال خون یزد در ادامه خاطرنشان کرد: از مجموع اهداکنندگان ۲۴٫۳ درصد با سابقه و بقیه، بار اولی بودند.

تقوایی، تعداد مردان اهداکننده خون در این مدت را ۹۷ درصد و بانوان ۳ درصد اعلام کرد و از بانوان خواست که در این امر هم حضوری فعال داشته باشندوی با بیان اینکه در سالجاری ۳۴ هزار و ۵۰۴ واحد و فرآوردهای خونی به مراکز درمانی استان ارسال شد افزود: همچنین ۷۴۹ پلاسما فرزیس و ۳۵۹ واحد پلاکت فرزیس در این استان تهیه شد.

تقوایی در ادامه یادآور شد: در ۶ ماهه نخست پارسال ۲۸ هزار و ۴۵۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه نمودند که از ۲۰ هزار و ۲۴۴ نفر آنها خونگیری بعمل آمد.

وی داشتن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر جنسی، پایین نبودن فشارخون، حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن، برخورداری از سلامت کامل و نداشتن ابتلا به کم‌خونی از شرایط فردی اهداکننده خون دانست.
تقوایی اضافه کرد: خون‌های اهدایی در جراحی، تصادف، زایمان و بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.مدیرکل انتقال خون یزد، نوع آزمایش‌ها را هپاتیتC، و ایدز عنوان کرد و گفت: متوسط اهداکنندگان خون در ایران به ازای هر هزار نفر جمعیت ۲۷ نفر است که این عدد در یزد ۱۰ نفر بیشتر است.
هم‌اکنون چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای یزد، اردکان و میبد فعال استاستان یزد یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو