۳۵هزار و ۴۱۰ نفر در تاسوعا و عاشورا خون نذر کردند

 

۳۵هزار و ۴۱۰ نفر در تاسوعا و عاشورا خون نذر کردند

 

بوشهر- ایرنا- سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای امسال ۴۳هزار و ۴۲۸ نفر برای ادای نذرخود به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کردند که از این شمار ۳۵ هزار و ۴۱۰ نفر موفق به اهدا شدند.

بشیر حاجی بیگی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: امروز برنامه اهدای خون از مرحله هیجانی به مسئولانه در میان مردم تبدیل شده و آنان براساس نیازها خون خود را اهدا می کنند.

وی اضافه کرد: نیاز به خون و فرآورده ها مربوط به زمان مشخصی نیست و توصیه می شود این اقدام مهم در روزهای آینده ادامه یابد.

حاجی بیگی یادآور شد: یکی از ویژگی های نذر خون امسال حضور خانوادگی مردم و هیات های مذهبی در مراکز انتقال خون بود.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل سازمان انتقال خون ایران گفت: در زمان حاضر ۹۶ درصد اهدای خون در کشور از سوی آقایان و ۴ درصد به بانوان اختصاص دارد.

حاجی بیگی افزود: اهدای خون مستمر از شاخص های ارتقا در مراکز انتقال خون است که این شاخص در کشور ۵۴ درصد است و در استان بوشهر در سال گذشته ۷۲ درصد و پنج ماه نخست امسال بالای ۷۰ درصد بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس آمارها استان بوشهر در شاخص اهدای خون مستمر پس از استان سمنان رتبه دوم کشور را کسب کرده است و این بیانگر نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در این استان است.

وی گفت: ضریب امنیت و سلامت خون در اهدا کنندگان مستمر هشت برابر اهدا کنندگان بار اول است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: سالانه ۲٫۵ میلیون نفر به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند که از این شمار ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته سه میلیون و ۶۷۰ هزار واحد خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی اظهار داشت: مردم در نیمه نخست امسال نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خونی اهدا کرده اند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد مردم گروه خونی مثبت و تنها ۱۰ درصد گروه خون منفی دارند نیاز به گروه های خونی منفی به عنوان دهنده عمومی به دلیل کمیاب بودن در کشور بیشتر است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: توسعه مراکز جامع اهدای خون در کشور از برنامه های سازمان انتقال خون است و در این ارتباط ۱۵ مرکز جامع اهدای خون در استان ها فعال است.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود مراکز جامع انتقال خون تا پایان سال در همه استان ها راه اندازی شود.

حاجی بیگی گفت: در مراکز جامع انتقال خون مردم می توانند به طور مستقیم علاوه بر خون کامل پلاسما به روش پلاسما فرزیس تولیدی و پلاکت به روش پلاکت فرزیس تولیدی اهدا کنند.

وی یادآور شد: در گذشته مردم فقط اهدای خون کامل را در مراکز داشتند اما امروز با فعال شدن مراکز جامع اهدای خون می توانند پلاکت یا پلاسما را به طور جداگانه اهدا کنند.

این مقام مسئول گفت: سالانه با توجه به نیاز بیمارستان ها و گسترش مراکز خون و آنکولوژی و تشخیص سریع بیماری ها در کشور مصرف خون و فرآورده های آن نظیر پلاسما و پلاکت افزایش یافته است که با وجود استقبال مردم این نیازها در کشور برطرف و کمبودی وجود ندارد.

حاجی بیگی بیان کرد: سازمان انتقال خون ایران موظف است نیاز ۸۳۰ بیمارستان در کشور را تامین کند که از این شمار تنها ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کلان شهر تهران است.

وی با بیان اینکه در بیشتر استان ها مشکلی درتامین خون نداریم گفت: در برخی از استان ها از جمله سیستان و بلوچستان، تهران، خوزستان، گیلان و مازندران و خراسان رضوی به علت وجود بیماران خاص و تالاسمی نیاز به خون و فرآورده ها بیش از حد است و این نیاز باید توسط مردم تامین شود.

حاجی بیگی اضافه کرد: ۲۰ درصد کل خون اهدایی در کشور برای مصرف بیماران خاص اختصاص می یابد.

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی و بین الملل سازمان انتقال خون ایران گفت: این سازمان در منطقه خاورمیانه و امروز حرف اول و درآسیا جزو پنج کشور برتر این قاره است.

در این آیین نرگس عبیدی به عنوان مدیرکل انتقال خون استان بوشهر معرفی و از خدمات کرامت نامور تقدیر شد.

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو