دیدار مسؤولان سازمان امور مالیاتی کشور با معظم له

makarem news

از سوی دفتر معظم له منتشر شد:

دیدار مسؤولان سازمان امور مالیاتی کشور با معظم له

آیت الله العظمی مکارم شیرازی چهارشنبه شب با رییس و معاونین سازمان امور مالیاتی کشور دیدار فرمودند.
در این دیدار معظم له ریخت و پاشهای صورت گرفته توسط ادارات دولتی را مد نظر قرار داده و متذکر شدند: در برخی روزنامهها مطالبی منتشر میشود که برای مردم ایجاد یأس میکند. به عنوان مثال فلان وزارتخانه و فلان وزیر برای داخل دکوراسیون وزارتخانه خود چند صد میلیون تومان خرج کرده و یا در افتتاح فلان تشکیلات یک میلیارد خرج کرده است، اینها آثار منفی دارد.
اشان اضافه کردند: این افراد با اقدام خود، هم به شما و هم به همه دستگاهها ضرر می‌زنند و مردم می‌گویند مالیات ما به هدر رفت، در حالی که ما برای مسائل زیر‌بنایی کشور مالیات پرداخت می‌کنیم، پس باید مصارف عاقلانه و جلوی خرج‌های اضافی در کشور گرفته شود.ایشان هزینه‌های پرداختی توسط مردم را به دو قسمت تقسیم کردند و اظهار داشتند: مردم دو هزینه دارند، یکی هزینه‌های خصوصی که مربوط به خانه است و یکی هزینه‌های عمومی نسبت به شهر، استان و کشور؛ هزینه‌های داخل خانه را افراد شخصاً پرداخت می‌کنند و هزینه‌های عمومی را باید میان همه تقسیم کرد تا شاهد پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه افزودند: آن آقایی که در این مملکت یک کارخانه عظیم و یک تجارتخانه تأسیس می‌کند و منافعی می‌برد حتماً می‌داند که خودش به تنهایی نتوانسته است این منافع را بدست آورد، بلکه تشکیلات نیروی انتظامی امنیت ایجاد کرده است، نیروهای مسلح در مقابل دشمن ایستاده‌اند و دستگاههای دیگر هر کدام خدمات مختلفی انجام داده‌اند و اینها همه دست به دست هم داده تا این آقا سود ببرد. بنابراین وی نیز باید دیون خود را به کسانی که به او کمک کرده‌اند و امکان داده‌اند که سود ببرد ادا کند.
معظم له در ادامه فرهنگ‌سازی در امر مالیات را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان ساختند: اولاً مالیاتها باید عادلانه باشد، ثانیاً اینکه مردم بدانند مالیاتهای اخذ شده در کجا مصرف می‌شود و این وظیفه رسانه‌هاست. زیرا بعضی اوقات ما خیال می‌کنیم هرچه برای ما روشن است برای مردم هم روشن است، در حالی که ما در متن کار هستیم و می‌بینیم و مردم بیرون هستند و نمی‌بینند، بنابراین روش مصرف مالیات باید برای آنها تبیین شود.
ایشان همچنین فشار و تهدید را روش مناسبی برای اخذ مالیات ندانستند و با بیان این مطلب که مالیات‌‌دهندگان مجرم نیستند که دارایی بخواهد آنها را تعقیب کند، یاد‌آور شدند: به جای اینکه مردم را تحت فشار قرار دهید و مأمور بفرستید و تهدید به پلمپ مغازه بکنید، بگذارید اظهار‌نامه را مردم خودشان پر کنند. در اخذ مالیات باید از راه نرمش و محبت، اعتماد مردم و مالیات‌دهندگان را جلب کنیم. که اگر این نکات رعایت شود مسئله‌ای به نام مالیات‌گریزی در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت و مردم با میل و رغبت مالیات می‌دهند.معظم له در پایان ضمن انتقاد از برخورد تجاری با کار فرهنگی فرمودند: یک سری تشکیلات فرهنگ دینی در این مملکت است که گاهی دیده می‌شود دستگاهایمان با آن برخوردی می‌کنند که با یک تجارتخانه می‌کنند‌. وقتی مردم این را می‌بینند نگران می‌شوند و می‌گویند در جمهوری اسلامی با مسایل فرهنگی برخورد تجاری می‌شود. باید این تفکر در تمام ادارات اعم از شهرداری و دارائی جا بیفتد که با کسانی که کار فرهنگی می‌کنند بر‌خورد تجاری نشود. لذا جهت‌گیری مالیاتها باید به سمت و سوی درآمدهای کلان باشد قشرهای ضعیف جامعه تا آنجا که می‌شود از پرداخت مالیات معاف باشند و اخیراً هم معافیتهایی در نظر گرفته شده که خوب است.

تاریخ انتشار: « ۱۳۸۲/۰۵/۱۱ »

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو