اسراف در مصرف آب و برق صحیح نیست

معظّم له در دیدار وزیر نیرو :

اسراف در مصرف آب و برق صحیح نیست

اسلام در مسأله صرفه جویی و عدم اسراف حجت را بر ما تمام کرده و حتی بیان شده که برای وضو نیز نباید بیش از حد مجاز، آب مصرف کرد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی(دام ظلّه) در دیدار حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و معاونان ایشان، فرمودند: آب و برق مسأله‌ای حساس است و باید در صرفه جویی این مقوله اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.ایشان با بیان این‌‌که مسأله کمبود آب در کشور به طور صحیح به مردم گوشزد نشده است، ابراز داشتند:‌ در زمینه اطلاع رسانی به مردم نباید کم کاری صورت گیرد و باید مردم را نسبت به مشکلات ناشی از کم آبی آگاه کرد.

معظّم له با اشاره به آیات و روایات بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تأکید کرد و اظهار داشتند: در دین اسلام نسبت به صرفه جویی تأکید فراوان شده و اسلام نیز نسبت به این مسأله سفارش کرده است.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظلّه) ادامه دادند: اسلام در مسأله صرفه جویی و عدم اسراف حجت را بر ما تمام کرده و حتی بیان شده که برای وضو نیز نباید بیش از حد مجاز، آب مصرف کرد.

ایشان با بیان این‌که اسلام با وسواس مخالف است، فرمودند: اسراف در مسأله آب و برق حرام است و باید مردم نسبت به این مسائل و صرفه جویی در آن توجه لازم را داشته باشند.

معظّم له با اشاره به این‌که خشکسالی‌های اخیر باید در کشور اطلاع رسانی شود و به مردم آگاهی های لازم در این زمینه داده شود،‌ افزودند: کسانی که در مصرف آب و برق اسراف می‌کنند باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

ایشان در ادامه بر ضرورت توجه مسؤولان به اقشار محروم جامعه تأکید کرده و ابراز داشتند: نباید در جامعه ما این‌گونه باشد که عده‌ای به آب و برق نیازمند باشند.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظلّه) همچنین از مسؤولان وزارت نیرو به خاطر عدم قطعی آب و برق در کشور و تلاش‌های صورت گرفته در این باره تقدیر و تشکر کردند.

ایشان بر ضرورت توجه به مشکلات آب قم تأکید کرده و اظهار داشتند: باید به این مسأله توجه جدی و مشکلات آن برطرف شود، چون شهر مقدس قم میزبان زائران فراوانی است و تأمین نیازهای آنها امری لازم است.

تاریخ انتشار: « ۱۳۹۳/۰۴/۰۵ »

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو