اقلیّت های مذهبی در ایران از حقوق لازم برخوردارند

معظم له در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم:

اقلیّت های مذهبی در ایران از حقوق لازم برخوردارند

برخلاف تبلیغات دروغین دشمنان مبنی بر تحت فشار بودن اقلیّت ها درایران، آنها زندگی خوبی دارند و از حقوق لازم برخوردار هستند، هیچ کس متعرض مال، ناموس و آبروی آنها نمی شود و قوانین کشور نیز از آنها حمایت می کند
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله نشست های تفسیر موضوعی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(علیهم السلام)، خاطرنشان کردند: در پنج جنگ از جنگ های اسلامی خداوند لشکر نامرئی ترس و وحشت را به یاری مسلمانان فرستاد که جنگ بنی قریظه یکی از این جنگ ها است.
ایشان افزودند: در زمان ما در جنگ تحمیلی نیز با وجود این که دنیا حامی صدام بود، دستگاه های اطّلاعاتی استکبار و آمریکا آخرین اطّلاعات و اخبار را به صدام و لشکر او می دادند، انواع سلاح های پیشرفته را در اختیار دشمن می گذاشتند، اما با وجود این که ما در ابتدای انقلاب بودیم با ایستادگی دشمن را از خاک خود بیرون کردیم و در جنگی نابرابر به پیروزی رسیدیم.
معظّم له هشت سال دفاع مقدس را سند بزرگی ملت ایران و عنایت ویژه خداوند به مردم دانست و تصریح کردند: امروز نیز اگر مسلمان واقعی و آماده مبارزه با دشمن باشیم یقیناً عنایات الهی نیز متوجه حال ما می شود و دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.
ایشان خاطرنشان کردند: بارها در سالیان اخیر دشمنان ما را تهدید به حمله نظامی می کردند و آمریکایی ها می گفتند همه گزینه ها روی میز است اما آنها می ترسند و این همان نیروی ترس و رعب الهی است که خداوند در دل های آنها افکنده است.
معظّم له یادآورشدند: لشکرنامرئی الهی، ترس و وحشت، سه امتیاز دارد، نخست این که نامرئی است و قابل دفاع نیست، امتیاز دوم این که هزینه تسلیحاتی ندارد،‌ امتیاز سوم این است که سبب می شود در میدان جنگ به مسلمانان تلفات نرسد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه تصریح کردند: همیشه در کشورهای اسلامی اقلیّت هایی از یهود و نصارا به نام اهل ذمّه زندگی کرده و می کنند که با مسلمانان هم پیمان بودند و با آنها زندگی مسالمت آمیز داشته و دارند و در انجام مراسم ها و آیین مذهبی خود آزاد هستند و جان، مال و ناموس شان محفوظ است و حتی در کشور ما در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند.
ایشان یادآورشدند: در حال حاضر در کشور ما اقلیت هایی هستند و بر خلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می کنند هیچ گونه ناراحتی ندارند؛ ‌ما هرگز نشنیده ایم فرد مسلمانی مزاحم یهودی، مسیحی و زردتشی بشود و آنها با مسلمانان زندگی مسالمت آمیزی دارند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تشریح شرایط اهل ذمّه در دین مبین اسلام، پرداخت مالیات،‌ عدم کمک به دشمنان اسلام، آزار نرساندن به مسلمانان، جاسوسی نکردن برای دشمنان، عدم تظاهر به منکرات،‌ محترم شمردن قوانین اسلام و بی احترامی نکردن به قوانین مسلمانان را از جمله این شرایط ذکر کرد.
معظّم له تاکید کردند: برخلاف تبلیغات دروغین دشمنان مبنی بر تحت فشار بودن اقلیت ها در جمهوری اسلامی ایران، آنها زندگی خوبی دارند و از حقوق لازم برخوردار هستند، هیچ کس متعرّض مال، ناموس و آبروی آنها نمی شود و قوانین کشور نیز از آنها حمایت می کند و آنها نیز به قوانین احترام می گذارند و به آن ملتزم هستند.
ایشان حساب اقلیّت های مذهبی از یهود و مسیحی که در کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی زندگی می کنند، را از صهیونیست ها جدا دانسته و تصریح کردند: صهیونیست ها شمشیر را از رو بسته اند و سرزمین های اسلامی قبله اول مسلمانان را غصب کرده اند و به دنبال متلاشی کردن جهان اسلام هستند و ما هرگز آنها را با اقلیّت های مذهبی یکسان نگاه نمی کنیم.

تاریخ انتشار: « ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ »

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو