بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالحدیث

makarem news

از سوی دفتر معظم له منتشر شد:

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالحدیث

آیت الله العظمی مکارم شیرازی سه شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالحدیث و دانشکده علوم و حدیث قم انقلاب حضرت مهدی ـ عج ـ را بر خلاف تصورات و انفاعات بسیاری از افراد یک انقلاب فرهنگی معرفی کردند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام و المسلمین ری شهری حضور داشتند طی سخنانی گفتند: مؤسسه دارالحدیث به سهم خود با فعالیت‌هایی که انجام داده است از غربت بیرون آمده است و در سال‌های فعالیت‌ خود نشریات و مجموعه‌های گرانبهایی را منتشر کرده است. و فصل تازه‌ای در مسایل مربوطه در احادیث اهل بیت ـ ع ـ در تاریخ تشیع گشوده است.ایشان با اشاره به آفات موجود در بحث حدیث افزودند: در اسلام برای بررسی علوم اسلامی دو منبع مهم یعنی قرآن و احادیث اهل بیت ـ ع ـ وجود دارد. احادیث ائمه ـ ع ـ‌ به دلایل مختلف دچار آفات شده‌اند ولی قرآن هیچ‌گاه دچار آفت و تحریف نشده است.

معظم له سانسور احادیث ائمه و پیغمبر ـ ع ـ به مدت دویست سال بعد از بعثت پیامبر ـ ص ـ ، وزاعین و کذابین را از مهم‌ترین آفات حدیث عنوان کرد و خاطر نشان ساختند: افرادی بودند که بعد از پیامبر ـ ص ـ با نیت قربت الله حدیث می‌کردند و معتقد بودند اگر احادیثی به وجود آورند که خدشه‌ای بر پیامبر ـ ص ـ وارد نکند اشکال ندارد و گروه دیگری بودند که به واسطه دریافت پول و دینار حدیث به دروغ جعل می‌کردند. و این امر کار دارالحدیث‌ها را برای بررسی احادیث بسیار دشوار کرده است.

ایشان در ادامه ظهور و انقلاب حضرت مهدی ـ عج ـ را یک انقلاب فرهنگی معرفی کردند و تصریح کردند: بر خلاف آن چیزی که تصویر می‌شود انقلاب حضرت یک انقلاب نظامی و یا سیاسی نیست، در درجه اول انقلاب فرهنگی است. در زمان ظهور ایشان عقل‌های مردم کامل شود. پیغمبر ـ ص ـ نیز حرکت خود را با انقلاب فرهنگی آغاز کرد.

ایشان انقلاب اسلامی ایران را بر گرفته از انقلاب صدر اسلام و فرهنگی معرفی کردند و فرمودند: بیانات، پیام‌ها و نوشته‌های امام خمینی ـ ره ـ سالیان طولانی منتشر شد و انقلاب فرهنگی سرچشمه انقلاب کشور ما شد.

تاریخ انتشار: « ۱۳۸۴/۰۷/۰۱ »

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو