بیانات معظم له در دیدار معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى

makarem news

از سوی دفتر معظم له منتشر شد:

بیانات معظم له در دیدار معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى

آیت الله العظمى مکارم شیرازى در این دیدار، کتاب را غذاى روح انسان دانسته و با توجه به اینکه غذاها مى تواند سالم، ناسالم و مسموم باشد، فرمودند: در عصر و زمان ما که بخشى از تهاجم فرهنگى دشمنان، از طریق کتاب و مطبوعات منتشر مى گردد، باید بسیار مراقب بود که کتابهایى که اجازه نشر مى یابد، باعث استفاده دشمنان نگردد. دشمنان گاهى فرهنگ و اهداف شومشان را در کتابها جاسازى مى کنند و گاهى این اهداف شوم، مخفى و پنهان است.

معظم له با توجه به دقت مسؤولین، فرمودند: باز کتابهایى از نظر آنان مى گذرد که گاه مخالف اسلام و نظام و تشیع است و باید دقت بیشترى داشت.
ایشان در ادامه فرمودند: ما براى اینکه نظام و اسلام و تشیع را حفظ کنیم چاره اى نداریم جز اینکه دقت بیشترى داشته باشیم. مطالب خوب، مفید و سازنده و انسان ساز اینها را مجاز بشماریم و مسائل ضد اسلام، ضد مکتب اهل بیت(علیهم السلام)را اجازه نشر ندهیم.
ایشان نمایشگاه بین المللى کتاب را از افتخارات وزارت ارشاد بر شمردند و گفتند: این نمایشگاه داراى فواید بسیارى است از جمله اینکه افرادى که دنبال کتابهایى هستند، مى توانند گمشده خود را در این نمایشگاه بیابند، به علاوه سبب تشویق عموم مخصوصاً جوانان به کتابخوانى مى شود.ایشان یارانه هایى که دولت بابت خرید کتاب به مردم مى دهد را از دیگر فایده هاى نمایشگاه کتاب بر شمردند و گفتند: دانشجویان و حوزیانى هستند که توانایى خرید کتابهایى را ندارند و با این یارانه اى که پرداخت مى شوند، مى توانند مقصود خود را پیدا کنند.
ایشان در ادامه به گردهم آمدن جمعى از کتابخوانان و کتابفروشان و ناشران در یک مرکز بزرگ اشاره کردند و گفتند: از دیگر مزایاى این نمایشگاه گردهمایى کتابخوانان و کتابفروشان و ناشران است که در جاى خود حائز اهمیت است.
آیت الله العظمی مکارم به مسأله کتاب هاى خارجى اشاره کردند و فرمودند: باید نسبت به کتابهاى خارجى با وسواس بیشترى عمل کرد و چه بسا سرمایه هاى سنگینى که براى کتاب هاى زیانبار هزینه مى کنند.
ایشان به فرصت خوب کنونى که مسلمانان در اختیار دارند، اشاره کرد و فرمودند: باید از این فرصت به بهترین صورت استفاده کرد و اگر از این فرصت به خوبى استفاده نشود، در روز قیامت باید جوابگو باشند.
آیت الله العظمی مکارم در پایان به سوء استفاده بعضى از افراد از نمایشگاه اشاره کردند و فرمودند: اخبارى مى رسد که بعضى از افراد با وضعیت هاى بسیار زننده و هنجارشکن نه براى خرید کتاب بلکه براى سوء استفاده به این نمایشگاه ها مى آیند که باید در مورد آنها نیز فکر اساسى اى بشود و نباید نمایشگاه به صورت یک پارک تفریحى براى بعضى زنان بدحجاب درآید.

تاریخ انتشار: « ۱۳۸۶/۰۹/۲۳ »

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو