توصيه‌هاى پژوهشكده حقوق بشر اسلامى (قم) به پارلمان اروپا

از سوی دفتر معظّم له اعلام شد:

توصيه‌هاى پژوهشكده حقوق بشر اسلامى (قم) به پارلمان اروپا

اين پژوهشكده كه تحت اشراف حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى(دامت بركاته) فعاليّت مىكند پس از بررسى كامل قطعنامه پارلمان اروپا لازم ديد اين توصيهها را به پارلمان اروپا داشته باشد:
اين پژوهشكده كه تحت اشراف حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى(دامت بركاته) فعاليّت مى‌كند پس از بررسى كامل قطع‌نامه پارلمان اروپا لازم ديد اين توصيه‌ها را به پارلمان اروپا داشته باشد :* * *با توجه به اين‌كه يك سويه نگرى آفت بزرگ قضاوت‌هاست

با توجه به اين‌كه داورى دوگانه درباره كشورها و ملّت‌ها مخالف منطق عقل است

با توجه به اين‌كه هيچ كشور و ملّتى حق ندارد فرهنگ خود را بر ديگرى تحميل كند

با توجه به اين قطع‌نامه ضدّ ايرانى پارلمان اروپا بر اساس اطلاعات نادرست و دروغين تدوين شده

با توجه به اين‌كه قطع‌نامه مزبور براساس انحصارطلبى و خودبرتربينى و تحقير ديگران تنظيم شده است

با توجه به اين‌كه بسيارى از مواد قطع‌نامه مصداق بارز دخالت در امور كشورهاى مستقل ديگرى است

با توجه به اين‌كه دوران استعمار ملّت‌ها پايان يافته و هرگونه تهديد بدون هماهنگى با نهادهاى بين‌المللى مردود است

با توجه به اين‌كه بسيارى از مواد قطع‌نامه مزبور بر اساس سوء استفاده از مسأله حقوق بشر براى مقاصد و منافع خصوصى آن هم در برابر كشورى بزرگ و داراى سابقه تمدن درخشان بنا شده است.

پژوهشكده حقوق بشر اسلامى (قم) اعلام مى‌دارد :

۱٫ پارلمان اروپا براى نفى يك‌سويه نگرى وظيفه دارد درباره حقوق بشر آمريكا با صراحت قضاوت كند و تشكيل زندان‌هايى مانند ابوغريب و گوانتانامو و شكنجه‌ها و فشارهاى غيرانسانى در گذشته و حال و تحريم‌هاى يك‌جانبه را محكوم كند

۲٫ پارلمان اروپا وظيفه دارد شنود گسترده آمريكا از تلفن‌هاى كشورهاى مختلف را در سراسر جهان حتى نسبت به مردم آمريكا كه نوعى جاسوسى آشكار است محكوم كند.

۳٫ پارلمان اروپا موظف است تهديدهاى نظامى آمريكا و اتحاديه اروپا را نسبت به كشورهاى ديگر كه به امضاى هيچ نهاد بين‌المللى نرسيده و يك نوع ياغى‌گرى آشكار در روابط جهانى محسوب مى‌شود محكوم نمايد.

۴٫ پارلمان اروپا بايد كشتار مردم بيگناه را به وسيله هواپيماهاى بدون سرنشين آمريكا در پاكستان و نقاط ديگر محكوم كند.

۵٫ پارلمان اروپا بايد درباره آنچه در سوريه مى‌گذرد و تقويت تروريست‌ها در برابر دولت قانونى آن كشور است محكوم كند و همه را به ترك كشتار و تسليم در برابر يك انتخابات آزاد مردمى بدون قيد و شرط زير نظر بازرسان بين‌المللى دعوت نمايد.

۶٫ پارلمان اروپا در حالى كه درباره فعاليت‌هاى صلح‌آميز اتمى ايران فوق‌العاده سخت‌گيرانه داورى مى‌كند نبايد زرادخانه اتمى اسرائيل را فراموش نمايد بلكه بايد اين كشور را به قبول معاهدات جهانى درباره سلاح‌هاى اتمى موظف بداند و سرپيچى از آن را شديدآ محكوم كند.

۷٫ پارلمان اروپا بايد اسرائيل را به رعايت قطع‌نامه‌هاى نهادهاى بين‌المللى در مورد سرزمين‌هاى اشغالى كه سالهاست اجرا نمى‌شود ملزم بداند.

۸٫ پارلمان اروپا بايد نسبت به شهرك‌سازى اسرائيل در اراضى ديگران و بستن گذرگاه رفح عكس‌العمل صريح نشان دهد.

۹٫ پارلمان اروپا بايد تهديد خودسرانه اسرائيل را به حمله نظامى به مراكز صلح‌آميز هسته‌اى ايران كه با هيچ يك از موازين جهانى تطبيق نمى‌كند شديدآ محكوم نمايد.

۱۰٫ پارلمان اروپا بايد به طور كلى از نگاه‌هاى تبعيض‌آميز آمريكا و اتحاديه اروپا در مورد اسرائيل و حمايت بى قيد و شرط از آن را محكوم كند.

۱۱٫ پارلمان اروپا بايد از اين كه در مورد عدم رعايت حقوق بشر در ايران اظهار نگرانى مى‌كند ولى در مورد بعضى از كشورهاى عربى كه كمترين آثار دموكراسى و حقوق بشر در آنجا ديده نمى‌شود، به ديده اغماض مى‌نگرد، احساس شرمسارى كند.

۱۲٫ پارلمان اروپا بايد از اين‌كه انتخابات باشكوه رياست جمهورى ايران را زير سؤال برده در حالى كه همه گروه‌ها و جناح‌ها به صورت پرشور و با درصد بسيار بالايى شركت داشته و هيچ گروهى نسبت به صحت نتيجه انتخابات اعتراضى نداشته و همانند آن كمتر در اروپا و آمريكا ديده شده، جدآ شرمنده باشد و عذرخواهى كند.

۱۳٫ پارلمان اروپا بايد شرايط ايران را در مورد اعدام قاچاق‌چيان مواد مخدر درك كند و از قضاوت ناعادلانه بپرهيزد و توجه كند كه در همسايگى ما مركز اصلى توليد مواد مخدر جهان است و از آنجا به اروپا و آمريكا ترانزيت مى‌شود ولى ايران در برابر آن ايستاده و فداكارى مى‌كند، بايد از ايران به خاطر فداكارى در اين راه و شهيدان زيادى كه از دست داده تقدير و تشكر نمايد.

۱۴٫ پارلمان اروپا بايد درباره اخبار مستندى كه مى‌گويد از زمانى كه پاى آمريكا به افغانستان باز شده توليد مواد مخدر چندين برابر شده است تحقيق و تفحص كند و عوامل آن را شديدآ محكوم نمايد.

۱۵٫ پارلمان اروپا به جاى اين‌كه ايران را توصيه به آزادى همجنس‌گرايان كند، كارى كه در فرهنگ الهى تمام كشورهاى اسلامى از زشت‌ترين گناهان محسوب مى‌شود، دوستان خود را به ترك اين كار زشت غيرانسانى تشويق نمايد.

۱۶٫ پارلمان اروپا بايد از دخالت گستاخانه در امور داخلى ايران و عنوان كردن لزوم ملاقات با زندانيان، كارى را كه در مورد كشورهاى ديگر مطرح نمى‌كند، جدآ بپرهيزد.

۱۷٫ پارلمان اروپا از اين كه تصريح مى‌كند كه اتحاديه اروپا بايد در روابطش با ايران مسأله حقوق بشر را مخصوصآ در مورد زنان در اولويت قرار دهد ولى در مورد روابط اتحاديه اروپا و آمريكا با بعضى از كشورهاى نفت‌خيز عربى كه مطلقآ حقوق زنان در آن رعايت نمى‌شود و حتى زنانشان حق رانندگى ندارند، سكوت اختيار كرده، خود را جدآ سرزنش كند، در حالى كه همه مى‌دانند خريد نفت ارزان‌قيمت از آنها و فروختن سلاح‌هاى گران‌قيمت به آنها عامل اصلى اين سكوت و همكارى زشت و زننده است.

۱۸٫ پارلمان اروپا بايد اعتراف كند كه حقوق بشر تا آنجا براى غرب اهميت دارد كه مزاحم منافع آنها نباشد اما براى حفظ منافع نامشروعشان حتى همكارى با تروريست‌ها جايز است.

۱۹٫ پارلمان اروپا بايد به اتحاديه اروپا و آمريكا توصيه كند هنگامى كه رهبر ايران و تمام مراجع مذهبى تأكيد مى‌كنند كه تهيه بمب اتمى برخلاف مذهب و فرهنگ ماست و نهادهاى بين‌المللى نيز اثرى از گرايش فعاليت‌هاى اتمى ايران به غير امور صلح‌آميز گزارش نمى‌دهند و مراقبت نيز به طور دائم صورت مى‌گيرد، قانع شوند و اين پرونده را براى هميشه ببندند در غير اين صورت همه خواهند دانست مسأله انرژى اتمى بهانه‌اى براى انتقام‌گيرى از يك كشور صلح‌طلب بيش نيست.

۲۰٫ پارلمان اروپا موظف است تحريم‌هاى يك جانبه را كه حتى شامل داروهاى ضرورى مى‌شود و برخلاف تمام اصول انسانى است، شديدآ محكوم كند.

۲۱٫ پارلمان اروپا بايد اتحاديه اروپا و آمريكا را در مورد اوكراين ـ همسايه ديوار به ديوار دوستشان روسيه ـ شديدآ محكوم كند، مردم آنجا را بر ضدّ روسيه تحريك كردند و آنها هم عكس‌العمل شديدى نشان دادند و آتشى برافروخته شد كه پايان آن معلوم نيست و هنوز اين آتش خاموش نشده آتش ديگرى افروختند، گروه ديگرى را در ونزوئلا بر ضدّ حكومت قانونى آن تحريك كرده‌اند، گويا آنها منافع خود را در دنياى ناامن و پر از نزاع و خونريزى مى‌دانند آيا اين‌ها كه نمونه بارزى از دوگانگى در قضاوت است، موافق حقوق بشر مى‌باشد، پارلمان اروپا از اين نظر نيز بايد شرمنده باشد.

۲۲٫ پارلمان اروپا ايران را توصيه به آزادى روزنامه‌نگاران مى‌كند، امرى كه با حفظ ارزش‌ها، تحصيل حاصل است ولى هرگاه كسى در اروپا درباره بعضى از مسائل تاريخى مربوط به اسرائيل در جنگ جهانى سخن بگويد طبق قانون! راهى زندان مى‌شود آيا نبايد اين‌گونه قوانين شديدآ محكوم شود؟

* * *

ولى مى‌دانيم پارلمان اروپا نه در قد و قواره و موقعيتى است كه بتواند اين اعمال را كه برشمرديم محكوم يا تقبيح كند و نه شجاعت و شهامت آن را دارد.

۱۳۹۳/۰۱/۲۵

دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه العالی)

تاریخ انتشار: « ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ »

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو