حمایت و کمک به دولت منافاتی با تذکر ندارد

معظّم له در آغاز درس خارج فقه:

حمایت و کمک به دولت منافاتی با تذکر ندارد

ما به دولت احترام می گذاریم و از آن حمایت می کنیم، تضعیف آن را به صلاح نمی دانیم و اگر تضعیف شود به ضرر کشور است، اما لازم می دانیم تذکر هم بدهیم، حمایت و کمک منافاتی با تذکر ندارد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظلّه) صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان این که بین تمدن غربی و اسلامی تفاوت جدی وجود دارد، فرمودند: در تمدن غربی همه چیز آزاد است و در آن گناه وجود ندارد و هر کسی هر کاری دلش خواست می تواند انجام دهد تنها نباید کسی مزاحمت برای دیگری ایجاد کند.
ایشان افزودند: تمدن اسلامی این نگاه را برنمی تابد، همه باید مراقب هم باشند و امر به معروف و نهی از منکر در آن جایگاه ویژه و برجسته ای دارد.
معظّم له اضافه کردند: دو گروه سبب شدند مساله امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شود، گروه نخست تندورها هستند که خیال می کنند باید متوسل به خشونت شد در حالی که این درست نیست؛ ما در این مساله مهم طرفدار خشونت نیستیم.
معظّم له ابراز کردند: یک عده نیز در مقابل قائل به تساهل و تسامح هستند، آنها هم امر به معروف و نهی از منکر را به مظلومیت درآورده اند و عجیب تر این که دشمنان ما دائما تبلیغ می کنند که امر به معروف و نهی از منکر مصداق خشونت است و باید برچیده شود.
ایشان تاکید کردند: امر به معروف و نهی از منکر توام با محبت، دوستی و رعایت تمام جهات اخلاقی است، البته دستگیری اراذل و اوباش و جنبه فیزیکی آن در اختیار حکومت است، وظیفه افراد تذکر و نصیحت است.
ایشان افزودند: اگر این برنامه ها به درستی پیاده شود بسیاری از مشکلات حل می شود، اگر خطایی از کسی می بینیم نصیحت کنیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظلّه) در ادامه سخنان خود به برخی اظهارنظرهای مسؤولان محترم واکنش نشان داد و بیان داشتند: ما به دولت احترام می گذاریم و از آن حمایت می کنیم، تضعیف آن را به صلاح نمی دانیم و اگر تضعیف شود به ضرر کشور است، ‌اما لازم می دانیم تذکر هم بدهیم، حمایت و کمک منافاتی با تذکر ندارد.
ایشان تاکید کردند:‌ این که برخی مسؤولان گفته بودند با زور شلاق نمی توان افراد را به بهشت فرستاد ما هم این گونه می گوییم اما می گوییم با دست خودمان درهای جهنم را به روی مردم باز نکنیم.
معظّم له بیان داشتند: به عنوان مثال در ایام نوروز و دیگر مناسبتها که مسافرت های زیادی انجام می شود، راهنمایی و رانندگی برای تامین امنیت جان مردم و مسافران طرح های ویژه ای دارند و نظارت بسیار شدیدی را اعمال می کنند اما اگر گفته شود کاری به کار مردم و رانندگان نداشته باشید خودشان می دانند چه راهی را انتخاب کنند، آیا کسی چنین منطقی را می پذیرد؟
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظلّه) اضافه کردند: مردم دو گروه هستند، گروه نخست نخبگان هستند که چه برنامه ای باشد و نباشد راه خود را می روند، اما یک دسته نیاز به راهنمایی دارند و باید مراقب شان بود، وقتی این گونه است نمی توانیم بگوییم به حال خود رهایشان کنیم. یا این که برخی وزرا گفته بودند ممیزی در کتاب لازم نیست.
ایشان بیان کردند: رسانه های خارجی و ماهواره ها در خوشبینانه ترین حالت تنها بخش اندکی از آنها برنامه سالم دارند و اکثر آن برنامه های مخرب و فاسد است، اما اگر بگوییم همه چیز آزاد باشد این باز کردن درهای جهنم است و باید مراقبت کنیم.
معظّم له با تاکید بر این که نباید شعارهایی که غربی ها می دهند را سر دهیم، فرمودند: ما مسلمان هستیم و این گونه مسائل برای ما ارزشمند است، برادران عزیز مراقب صحبت هایشان باشند نکند خدایی ناکرده از آن سوء استفاده هایی بشود و به مفاسد دامن زده شود.

تاریخ انتشار: « ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ »

فرم شماره سه ۳ رصد /اورژانس فضای مجازی گروه جهادی بلیغ

***برای دیدن فرم های دیگر فرم شماره یک ۱ *اعلام همکاری* و شماره دو ۲ *آدرس فعالیت در شبکه های اجتماعی* و شماره چهار ۴ *ارسال فیلم زبان اشاره * ارتباط با ما گروه جهادی تبلیغی بلیغ روی شماره های بالا کلیک کنید)***

***رصد و اورژانس فضای مجازی به منظور دیدبان تحرکات دشمن در جهت دهی فعالیت های جهادی تبلیغی فضای مجازی اعم از تولیدی و اعزام مبلغ در فضای مجازی و … می‌باشد.
شما می توانید تحرکات دشمن و نیاز به پاسخ گوئی متخصصین در  فضای مجازی اعم ازسایت ها کامنت ها و نظرات مطالب سایت و گروه های شبکه های ایرانی و خارجی و … را به ما از طریق فرم زیر اعلام کنید تا گروه جهادی تبلیغی بلیغ به سیاست گذاری جهت تولید محتوا و در اورژانس فضای مجازی به اعزام مبلغ متخصص اقدام نماید. و شما نیز با همراهی اساتید متخصص به دفاع از مکتب حقه تشیع بپردازید، و در ثواب نشر و دفاع از مکتب حقه تشیع بهره مند گردید. همیشه موفق باشید.

فرم شماره سه رصد / اورژانس فضای مجازی

  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • فقط فرستادن یک آدرس برای این فرم ضروری است
  • چنانچه اطلاعانی در مورد رصد انجام گرفته دارید وارد نمائید
  • *اختیاری

جستجو